کنترل کیفیت


نرم افزار کنترل کیفیت

کیفیت عبارت است از مجموعه‌ای متشکل از ویژگی‌های ذاتی به منظور رفع نیازمندی‌ها. این تعریف استاندارد سری ISO 9000 از مفهوم کیفیت است. به عبارت دیگر، کیفیت مجموعه‌ای از خصوصیات و مشخصات کالا یا خدمت است که احتیاجات و رضایت مصرف‌کننده را تأمین می‌کند.

واحد کنترل کیفیت با دو مقوله بسیار مهم روبه‌روست. اطمینان از کیفیت بالای محصول، تضمین رضایتمندی مشتری از محصول خریداری‌شده و خشنودی ایشان از سازمان را به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر، تضمین کیفیت مواد اولیه تهیه شده، کاهش ضایعات غیرعادی تولید را به ارمغان خواهد آورد. وجود ابزاری که بتواند از تولید کالای معیوب جلوگیری کند از اهداف اصلی واحد کنترل کیفیت است.


 ویژگی های نرم افزار

اطلاعات پایه

  • تعریف بازرس.
  • تعریف اشکالات بازرسی.
  • تعریف میترهای کنترل کیفیت.
  • ایجاد بهر بر اساس الگوریتم ایجاد بهر تعریف‌شده توسط کاربر.

گردش

  • فراخوانی اسناد نیازمند کنترل کیفیت.
  • ثبت نتایج بازرسی کیفی.
  • ثبت پارامترهای کیفی.
  • ایجاد طرح بازرسی.
  • ایجاد خودکار درخواست‌های بازرسی.
  • ایجاد دستور بازرسی.
  • ثبت قرارداد بازرسی.
  • ایجاد دستور تعمیرات.
  • ایجاد دستور کالیبراسیون.
  • ایجاد دستور توقف کیفی.
  • محاسبه AQL و قابلیت تغییر سطح بازرسی بر اساس AQL محاسبه‌شده.

گزارش ها

  • مرور پیشرفته کنترل کیفیت با قابلیت دریافت گزارش‌های تحلیل.
  • ایجاد صورت وضعیت بازرسی.
  • درجه‌بندی محصولات توسط بازرسی.

مزیت های نرم افزار

  • برقراری ارتباط سیستمی با آزمایشگاه به منظور حذف ثبت مجدد داده‌ها.
  • پشتیبانی از فرایندهایی که سازمان‌ها برای کسب استاندارد ISO به آن نیاز دارند.

خبرنامه برهان سیستم

با عضویت در خبرنامه برهان از آخرین اخبار و اطلاعات برهان سیستم مطلع باشید