تأمین


نرم افزار تأمین

سازمان‌هایی که امروزه به دنبال کسب مزیت رقابتی از راه تمرکز بر زنجیره تأمین خود هستند، تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار دارند. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های زنجیره تأمین، خرید است. زنجیره تأمین این فرصت را به سازمان می‌دهد که با کاهش هزینه‌های خرید، سود خود را افزایش دهد. علاوه بر نتیجه مذکور، از تأثیر فعالیت‌های خرید بر بسیاری از حوزه‌های عملکردی سازمان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. بنابراین، شناخت عوامل مؤثر بر افزایش پیچیدگی تصمیم خرید و نتایج حاصل از آن و نیز چگونگی استفاده از روش‌های قاعده‌مند تصمیم‌گیری، الزامی شده است. بدیهی است وجود ابزاری با قابلیت نظم‌دهی به ساز و کار مورد نظر برای سازمان‌ها ضروری خواهد بود.

نظم دادن به فرآیند تصمیم‌گیری خرید در سازمان‌ها، اعمال نظارت‌های از بالا به پایین، مدیریت درخواست‌ها و سفارش‌گذاری، ارتباط تنگاتنگ با مدیریت انبار به منظور کاهش هزینه‌های انبارداری و در عین حال، ممانعت از توقف خط تولید به بهانه کمبود مواد اولیه، کارتابل‌محوری و پوشش مدل‌های متعدد برای سلیقه‌های متعدد در سازمان، بنیان مفهومی نرم‌افزار تأمین برهان سیستم را شکل می‌دهد.

 


ویژگی های نرم افزار

اطلاعات پایه
  • تعیین هزینه‌های مرتبط با خرید، مثل هزینه‌های سفارش، هزینه‌های حمل، پیش‌پرداخت و ارزش افزوده و اتصال آن‌ها به هرکدام از سندهای مورد نظر کاربر.
  • تعریف مدل‌های متفاوت برای کالای در راه و اتصال آن به کالاهای متعدد.
  • ثبت اطلاعات تأمین‌کنندگان با امکان گروه‌بندی ایشان.
  • گروه‌بندی کالاها به منظور تعیین نوع فعالیت هر تأمین‌کننده.
  • تعریف کارشناسان خرید و تعیین حوزه فعالیت هر کارشناس.
  • غیرفعال کردن تأمین‌کنندگان و کارشناسان خرید به منظور عدم مشاهده ایشان در سفارش‌های بعدی.
گردش
  • ارسال مستقیم کالای خریداری شده به مراکز هزینه درون‌سازمانی، انبارها و مراکز فروش.
  • صدور خودکار سند درخواست تأمین کالا بر اساس موجودی انبار و دوره سفارش تعریف‌شده برای آن‌ها.
  • اصلاح مقدار و قیمت در هر مرحله از فرایند خرید مطابق دسترسی‌های تعیین‌شده.
  • ثبت قیمت‌های استعلامی از تأمین‌کنندگان در خریدهای از نوع استعلام و مناقصه.
  • ردیابی کالاهای خریداری شده از مرحله درخواست تا تحویل به سایرین.

 

گزارش ها
  • انواع گزارش‌گیری‌های تحلیلی و گروه‌بندی‌شده بر اساس کالا، گروه کالا، تأمین‌کننده، گروه تأمین‌کننده و کارشناس خرید، توسط کاربر از مرور تأمین.
  • تعریف اعلامیه بدهکار و بستانکار برای کارشناسان خرید، تنخواه‌داران و تأمین‌کنندگان.
  • تعریف مدل ارزیابی برای تأمین‌کنندگان و ارسال برگ اعلام وضعیت مالی هریک از آن‌ها.

 

مزیت های نرم افزار

  • موتور طراحی اسناد و فرآیند تأمین کالا و خدمات، متناسب با چرخه خرید سازمان.
  • محاسبه بهای تمام‌شده کالای خریداری شده و تخصیص هزینه‌های مرتبط با خرید.
  • تعریف کالای مشابه و جایگزینی کالای مورد نظر در تمام فرآیند سفارش‌گذاری خرید.
  • پیگیری وضعیت نهایی و مراحل طی‌شده برای هر درخواست.

خبرنامه برهان سیستم

با عضویت در خبرنامه برهان از آخرین اخبار و اطلاعات برهان سیستم مطلع باشید