دریافت و پرداخت


نرم افزار دریافت و پرداخت دولتی

مدیریت تمامی فرایندهای مرتبط با حساب‌های بانکی، سپرده ها، ضمانت‌نامه‌ها، وجوه بین راهی و نقدینگی بر عهده سیستم دریافت و پرداخت است. در سیستم دریافت و پرداخت تمامی فرایندهای مربوط به اسناد دریافتنی و پرداختنی و همچنین، چرخه اسناد سپرده و ضمانت‌نامه‌ها مطابق با ملاحظات قانونی و سازمانی تنظیم و ثبت و نگهداری می‌شود. همچنین، یکی دیگر از وظایف این سیستم تهیه صورت مغایرت بانکی برای حساب‌های بانکی و حساب‌های فی‌مابین خود با دستگاه‌ها و طرف‌های مقابل‌ است که این موضوع، یکی از دغدغه های دستگاه‌های دولتی است.


 

ویژگی های نرم افزار

اطلاعات پایه

  • پشتيباني از كليه فرايندهاي مربوط به سپرده‌ها به صورت پارامتريك
  • پشتيباني از كليه فرايندهاي مربوط به ضمانت‌نامه‌ها به صورت پارامتريك
  • تنظیم اسناد به دل‌خواه کاربران برای ایجاد تأیید مدیریت بر روی هر فرم یا عدم ایجاد آن
  • تعریف تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین شعب بانک‌ها
  • تعريف حساب پشتيبان به ازاي هر حساب بانكي
  • تعریف قالب هر حساب بانکی به منظور بازخوانی فایل گردش بانک
  • تعریف دسته چک برای حساب‌های بانکی.

گردش

  • ایجاد ارتباط بین نرم‌افزار دریافت و پرداخت و حسابداری به منظور ثبت خودکار اسناد حسابداری
  • ثبت اسناد استقراری در زمان شروع به کار با نرم‌افزار دریافت و پرداخت
  • تهیه صورت مغایرت حساب‌های بانکی به صورت خودکار
  • کنترل موجودی حساب و همچنین، حساب پشتیبان مربوطه در زمان پرداخت از حساب‌های بانکی
  • ثبت حسابداري تمامي اسناد به صورت خودکار
  • تنظیم چیدمان اجزای هر فرم به دل‌خواه کاربران.

گزراش ها

  • دريافت گزارش‌ها به تفكيك رويدادها و عوامل
  • نمایش اسناد معطوف صادرشده از داخل فرم سند به ازای هر رکورد
  • طراحي و چاپ تمامي فرم‌ها و قالب‌هاي بانكي و غيربانكي
  • ردیابی اسناد از طریق مرور دریافت و پرداخت و بررسی تاریخچه اسناد از ابتدای ثبت در سیستم تا آخرین وضعیت
  • تشخیص وضعیت نهایی هر سند تجاری با زدن تنها یک کلیک.

عملیات مغایرت بانکی

  • بازخوانی گردش حساب بانکی تمامی بانک‌ها از طریق فایل بانک
  • اجرای مغایرت به صورت یک به یک و همچنین، به صورت چند به چند (مغایرت گروهی)
  • دریافت گزارش صورت مغایرت، مطابق با فرمت مورد نظر حسابرس
  • دریافت گزارش اقلام با مغایرت بانکی به منظور پیگیری و رفع مغایرت
  • ثبت تاریخ مغایرت‌گیری‌شده برای تمامی رکوردهای شرکت‌کننده در عملیات مغایرت‌گیری به منظور توجیه حسابرس.

مزیت های نرم افزار

  • طراحی فرایندها و ساز و کارهای دولتی حوزه دریافت و پرداخت در سیستم
  • اعمال کنترل‌های خاص مد نظر مدیریت در فرایندهای طراحی‌شده
  • تنظيم پارامتريك كسورات اجباري و اختياري براي هر رويداد مالي نظير بيمه و ماليات
  • کارتابل محور بودن نرم‌افزار با امکان مشاهده وضعیت فعلی هر سند تجاری و تاریخچه آن.

خبرنامه برهان سیستم

با عضویت در خبرنامه برهان از آخرین اخبار و اطلاعات برهان سیستم مطلع باشید