دارایی ثابت


نرم افزار دارایی ثابت

امكان ثبت اموال به تفكيك شركت‌هاي عضو هلدينگ در يك پایگاه داده، اجرای دقيق محاسبات استهلاك بر مبناي سال‌هاي كبيسه، طراحي فرايندهاي گردش اموال در سازمان مطابق با سلايق مديريت، اجرای فرايند كامل بيمه اموال، تجديد ارزيابي اموال و سهولت گزارش‌گیری‌های مورد نياز کاربران باعث شده است كه سيستم مديريت بر اموال و دارايي‌هاي برهان سيستم به عنوان ابزاري قدرتمند در هر سازماني به کار گرفته شود.

 


ویژگی های نرم افزار

اطلاعات پایه
  • تعریف درختواره طبقه‌بندی اموال مطابق با نیاز سازمان و تعیین ویژگی‌های هر طبقه.
  • تعیین روش پلاک‌گذاری اموال به تفکیک سازمان و یا شعبات آن.
  • تعیین روش پلاک‌گذاری اموال به تفکیک هر طبقه و یا گروه از دارایی‌ها.
  • تعيين نرخ‌هاي از پيش تعيين‌شده ماليات و عوارض به صورت پيش‌فرض.
  • تعريف محل‌هاي استقرار اموال به صورت درختواره‌اي و مطابق با ساختار سازمان.
  • تعریف جمع‌دار و مسئول زیرمجموعه، و مرتبط ساختن ایشان با درختواره محل‌های استقرار دارایی‌ها.

 

گردش
  • محاسبه و صدور سند حسابداری مازاد و کاهش تجدید ارزیابی دارایی‌ها.
  • ثبت جامع اطلاعات بیمه اموال، محاسبات و اسناد حسابداری آن‌ها.
  • روش‌های متفاوت صورت‌برداری از اموال و صدور اسناد مرتبط به صورت خودکار.
  • روش‌های متفاوت محاسبه استهلاک به تفکیک هر طبقه یا گروهی از دارایی‌ها.
  • صدور سند تجدید ارزیابی به تفکیک هر دارایی یا مطابق با دسته‌بندی خاص.
  • ثبت نقل و انتقالات درون‌سازمانی دارایی‌ها.
  • بلا استفاده کردن و استفاده مجدد دارایی‌ها و در نظر گرفتن این موارد در محاسبه استهلاک.
  • بلوکه کردن و برگشت از بلوکه دارایی‌ها و تأثیرات آن در محاسبه استهلاک.
  • ورود اطلاعات مربوط به تعمیرات اساسی و جزئی هر دارایی به تعداد نامحدود و تأثیر آن بر محاسبه استهلاک.
  • صدور اسناد حسابداری تمام عملیات دارایی‌ها به صورت خودکار.
  • تعدیل استهلاک‌های اشتباه محاسبه‌شده مربوط به دوره‌های مالی پیشین.
  • پوشش عملیات مربوط به دارایی‌های امانی از جمله امانت‌دهی، امانت گرفتن و برگشت امانی.
گزارش ها
  • امکان تهیه گزارش از سوابق استهلاک دارایی‌ها به تفکیک دارایی‌ها، طبقات و گروه‌ها.
  • گزارش فرمی-تحلیلی مرور اسناد دارایی‌ها به منظور سرعت بخشیدن به آنالیز کاربران و مدیران در سازمان‌ها.
  • ليست اسناد ثبت‌شده و گردش هر سند و ارجاع به ريز سند ثبت‌شده.
  • تهيه تاريخچه هر دارایی و ريز گردش آن.
  • تهيه گزارش از اطلاعات جانبي ثبت‌شده براي دارایی‌ها.
  • تهیه گزارش کاردکس اموال به صورت پویا.
  • گزارش‌های خلاصه و جامع حسابرسي به تفكيك طبقه، گروه، مركز هزينه، طرف مقابل، پروژه، جمع‌دار، محل استقرار، ريز پلاك و ....

مزیت های نرم افزار

  • موتور طراحی اسناد و فرآیند دارایی، خاص هر مشتری و خصوصی‌سازی آن با توجه به سلیقه مشتری.
  • محاسبه استهلاک دارایی‌ها به تمامی روش‌های پذیرفته‌شده حسابداری به منظور استفاده در سیستم‌های دیگر از جمله نگهداری و تعمیرات.
  • تعیین روش‌های محاسبه استهلاک به تفکیک طبقات تعریف‌شده.
  • ذخیره فایل‌های تصویری به ازای هرکدام از دارایی‌ها به تعداد نامحدود.
  • امکان اصلاح بهای تمام‌شده دارایی‌ها، حتی پس از ورود به سیستم و محاسبه استهلاک.
  • ثبت یک بیمه‌نامه برای چند دارایی و تسهیم مبلغ بیمه به دارایی‌ها به تفکیک ارزش دفتری یا ارزش بازار یا درصد به صورت خودکار.

خبرنامه برهان سیستم

با عضویت در خبرنامه برهان از آخرین اخبار و اطلاعات برهان سیستم مطلع باشید